Värme & Sol

Hur tänker ni kring dehär med värmen osv som har varit nu dom senaste dagarna?
Jag får nästan lite panik över att rida, tycker så sjukt synd om hästarna att behöva gå
hårt i denna värmen! Om jag rider så rider jag oftast ut då, som ni kanske märkt!
Känner liksom inte för att göra världens hopp eller dressyrpass, känns som att
varken jag eller hästen har ork till de, värmen tar ju ganska mycket på än!
Som när Kitty vart svettig när jag tagit in henne från hagen, då tycker jag nästan synd
om henne att behöva ha en varm sadel på ryggen och gå ut i den stekheta paddocken
och arbeta tills hon är dy svettig och inte orkar gå typ, nä men nästan så.
Då tycker iallafall jag de är bättre att dom får gå någon lugnare uteritt i skogen eller något
så att dom slipper bli jätte varma, för dom tränar ju också samtidigt som man är ute
och rider, om man t ex rider mycket bland träd osv så blir dom nästan mer lösgjorda än när
man arbetar dom i paddocken, paddocken behöver ju inte betyda att de är de ända stället hästarna
kan arbeta ordentligt!

Men jag tar de iallafall lungt och rider ut mycket och "tar vara på de fina vädret" då är de mer
lockande och rida i ridhuset och träna ordentligt när de är dåligare väder istället, eller iallafall
svalare!



Kram Ida ♥



Kommentarer
ina

Jag brukar rida på kvällen för tycker precis som du synd om hästarna i värmen. Men rid på kvällen runt 9 så är det inte så varmt ;)

2012-05-27 @ 00:05:58 | http://hoarsely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!