20120521

Tjosvejsan!
Nu sitter jag äntligen vid datan igen ;) Har vart i stallet hela dagen, åkte dit vid tio och kom
hem närmare klockan sex ;p
Dagen började med att jag fotade Lisa när hon red Ajuke, sen hade vi visning på "Gulis" och
Samsam, jag skulle rida Zorro, men dom ville testa han med så jag ska få rida han någon annan
dag istället! :)
Sen så duschade & klippte vi shettis hingsten, (den får heta hingsten för den har för krångligt namn ;) )
och typ fixade med den, sen kom Lisa på att jag skulle rida den också!?
Den är ju fan bara nånting med 80-90 cm :P
Aja, men då typ fick jag lägga mig på mage på den osv medans Lisa ledde den så vi
såg hur den skulle reagera, men de gick ganska bra, den bockade och sparkade lite bakut
så jag fick hoppa av några gånger, men de gick bra.
Sen skulle jag rida på den då :P
Fick rida barbacka eftersom vi inte har en sån liten sadel, de gick ganska bra när Lisa
ledde, sen så släppte hon lite och då stanna den typ, men sen så gick den själv med mig på också,
sat lite vingligt eftersom vi hade pälsglans på hela ryggen :P
Men ah sen när jag skulle stanna den och hoppa av så börja den typ bocka, ställa sig upp och
sparka bakut, tror Lisa höll på att dö av skratt , men jag satt kvar! :D
Hon bah " de är typ de högsta jag någonsin sett en häst bocka" xD
Sen tog vi kort på den osv.

Efter de red jag även ut på Kitty med Vickan & Tintin, gick ju som de brukar på våra
uteritter, typ inte lite galet ;) De lät inte som att Lisa lät så lockad av att följa med på våran
uteritt, fattar inte varför!? ;)
Men vi typ red runt som galningar och typ runt i skogen och jag och kitty red in i ett träd så jag
skrapade upp knäet och min sadel fick värsta stora repan, aja sånt är livet ;)
Har *host* granbarr i hela min fårskinnspadd... undrar hur dom kom dit?
Undrar igentligen vad folk tycker som ser oss rida, kan ju säga att de är inte långt ifrån
att vi ligger på backen båda två för våra ridstilar är så fina, tur att vi har snälla hästar ;)



Några inte alls suddiga bilder från tävlingen som mästerfotografen Lisa tog ;)
Kram Ida ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!